Sunday, June 19, 2011

Just A Thought.. only A Thought ::

Dahulu terasa indah 
Tak ingin lupakan 
Bermesraan selalu jadi Satu kenangan manis 

Tiada yang salah 
Hanya aku manusia bodoh 
Yang biarkan semua ini permainkanku 
Berulang ulang kali 

Mencoba bertahan sekuat hati 
Layaknya karang yang dihempas sang ombak 
Jalani hidup dalam buai belaka 
Serahkan cinta tulus di dalam takdir 

Tapi sampai kapankah kuharus 
Menanggungnya kutukan cinta ini 
Bersemayam dalam kalbu 

Tak ayal tingkah lakumu 
Buatku putus asa 
Kadang akal sehat ini 
Belum cukup membendungnya 

Hanya kepedihan 
Yang selalu datang menertawakanku 
Engkau belahan jiwa 
Tega menari indah di atas tangisanku 

Semua kisah pasti ada akhir 
Yang harus dilalui 
Begitu juga akhir kisah ini 
Yakinku indah


mgkn semua suda tau ini lirik lagu Ada Band:: Manusia Bodoh.. yalah.. manusia ni kdg2 dalam percintaan jadi bodoh alang kepalang *mungkin x semua lah.. haih kenapa jg aku buat entry bgini ni.. haha sbb ada mengimbau kenangan lalu kali.. bagi aku lagu ni kan dulu adalah jg maknanya.. skrg pn ada makna bh.. maknanya untuk jd topik entri aku hahaha~~ siapa pernah dgr istilah KEKASIH GELAP @ SKANDAL?? jeng..jeng..jeng.. harap2 teda sepa2 lah yg berniat mau jd ni yah..  cuba hayati bait2 lirik lagu ni btul2.. apa pemahaman kamu?? nah..  yg ini biar kamu konklusikan.. sbb aku mmg ada pahamn sndiri.. poin yg aku cuba sampaikan di sini ialah ::


jangan terjebak dalam cinta segi 3.. terutama jika kamu org ke 3.. atau kamu ialah skandal.. sbb nanti last2 kamu jg yg terluka.. pcyalah.. buaya2 ni dia mmg ada steady gelpren yg dorg xkn tgglkn.. yg dorg tgglkn hnyalah kamu iaitu skandalnya yg dia buat main2 seja utk mengisi keboringannya! mmg teda krja btul kasanova nih.. satu lg knapa kmu jgn terlibat adalah cuba fikir klu kamu d tmpt wanita itu~~ kamu xmaukan diduakan mlu apa alasan sekalipun.. melainkan kamu ni spesis aneh2.. treat others the way u want to be treated.. bear it on ur mind keh ^_^


pcayalah.. kamu x perlu jd skandal.. pasti kamu akan jumpa juga pelangi yg kamu cari selama ini  hihi.. mcm  aku lah ^__^ aku dah temui pelangi aku.. pedahal dulu aku pernah suka kekasih org.. usseh.. tp iman aku kuat.. jd aku lupakan wee~~ and akhirnya aku bahagia skrg.. siuk kan? ada pelangi indah menanti urg yg sabar n baik.. haha (motif?? aku sabar n baik ka knen?? wakaka!)


ok. sekian :)   

2 comments:

  1. terhibur pla aku baca poin ko tu..tp btl jg pa ko ckp..:)

    ReplyDelete
  2. haha :) based on true story.. but in the end.. my friend yg used to be kasanova kna kc tggl pula oleh geprennya.. serve him right hihi

    ReplyDelete